بهاران

من به چشم های بی قرار تو قول می دهم،ریشه های ما به آب و شاخه های ما به آفتاب می رسد...ما دوباره سبز می شویم.

بهاران

من به چشم های بی قرار تو قول می دهم،ریشه های ما به آب و شاخه های ما به آفتاب می رسد...ما دوباره سبز می شویم.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

روز سرنوشت ساز

سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹ ب.ظ

فردا روز بزرگی برای وزیر علوم است

فردا چه استیضاح صورت بگیرد چه نه آقای فرجی دانا برنده این بازی است.وزیری که یک سال از روی کار آمدنش نگذشته است ولی موجی از حمایت های مردمی به سوی خود کشانده است شاید خودش هم هیچ گاه فکر نمی کرد که اینچنین محبوبیتی را بین ملت ایران بدست آورد،اما ملت ایران و به خصوص دانشگاهیان نشان دادند که پشت افرادی که برای خواسته های مردم حاضر هستند روبروی هرکسی بایستند خواهند ایستاد.
و بدون شک رسوایی نمایندگان تندرو و افراطی که رو در روی ملت ایستادند در تارخ ثبت خواهد شد و بازنده واقعی این استیضاح آنانند که به مردم خود پشت کردند.

  • اسماعیل حسین بر

فرار مغز ها برای چه؟

سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۵۰ ب.ظ

بار دیگر با افتخار آفرینی مریم میرزاخانی حرف و حدیث در مورد نخبگان و نابغه های ایرانی که از کشور خارج شده اند بالا گرفته است.آمار نخبه هایی که از ایران به مقصد کشورهای دیگر ترک گفته اند آن قدر زیاد است که

  • اسماعیل حسین بر

اطلاعیه

دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۱ ب.ظ

متاسفانه به علت برخی مسائل مجبور به حذف موقت برخی از مطالب مندرج در وبلاگ شدم.بدین وسیله از کلیه خوانندگان همیشگی وبلاگم عذر خواهی میکنم و امیدوارم مشکلات پیش آمده رفع شود تا دوباره بتوانم مطالب حذف شده را منتشر کنم تا دوستان استفاده ببرند و مطالب جدید هم با شفافیت بهتر در اختیار خوانندگان قرار داده شود.

به امید فردایی روشن...


اسماعیل حسین بر

27/مرداد/1393

  • اسماعیل حسین بر

سفرنامه کاروان دانشجویی قاچاق سوخت(قسمت اول)

يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲ ب.ظ

شاید خیلی ها از تیتر مطلب متحیر شوند که اسم دانشجو را با قاچاق سوخت آمیخته ایم،چون شاید عادت کردیم که دانشجو را با کتاب و جزوه و مقالات علمی و پژوهشی ببینیم اما اینجا دانشجو لباسش بوی نفت و گازوئیل می دهد و پشت تویوتایی که تا سقف از گالن های سوخت قاچاق پر شده نشسته است.

کاروان را در یکی از سفرهایشان یا به قول آنها سرویسهایشان همراهی کردیم و اکنون گزارشی از این سفر را برایتان بازگو می کنیم.

  • اسماعیل حسین بر

استحضار اللهی

يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۹ ب.ظ

» این مکان مجهز به دوربین مدار بسته می باشد «

این جمله ای است که شاید روزی بارها و بارها ببینیم. درب مغازه ها،فروشگاه ها،ادارات،سازمان ها،دارو خانه ها،مطب ها و غیره و غیره...

حتی این روزها بر سر چهار راه ها،خیابان ها،بزرگراه ها و آزادراه ها هم دوربین های راهنمایی و رانندگی و پلیس راه نصب است.اما واقعا برای چه این همه دوربین در همه مناطق نصب شده؟

  • اسماعیل حسین بر

زمانی که ایرانی به ایرانی بودنش می نازد

پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱ ق.ظ

مریم میرزا خانی ریاضی دان ایرانی و اولین زنی است که موفق به دریافت جایزه "فیلدز" که نوبل ریاضی است می شود.
زمانی که بدور از جدال های سیاسی داخل کشور و درگیری های نظامی منطقه، در رسانه ها(البته رسانه های بیگانه)چهره زنی را میبینی که تا کنون نه آن را جایی دیده ای و شاید نه اسمش را شنیده باشی اما

  • اسماعیل حسین بر

روز خبرنگار

جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۲۱ ب.ظ

امروز روز خبر نگار است و میخواهم چند خطی به یاد آنانی بنویسم که آزادی و آرامش خویش را فدای آگاهی مردم کردند و در بیان حقیقت واهمه ای از میله های زندان و شلاق شکنجه گران ندارند.

  • اسماعیل حسین بر

سفرنامه زاهدان

جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۱۵ ب.ظ


"گزارش سفر خرداد ماه دکتر صادق زیبا کلام به زاهدان از زبان همراهشان شاهین مدرس"

گزارش سفر در ادامه مطلب.

چیزی که بیش از هرچیز توجه من رو جلب کرد عطش دکتر زیبا کلام برای ملاقات با مولوی عبدالحمید بود و در طول سفر بارها جویای زمان ملاقات ایشان می شود.و هنگام ملاقات با ایشان شوق وصف ناپذیری دارد.

  • اسماعیل حسین بر

گویا دیدار مولانا عبدالحمید با آیت الله هاشمی چنان برای افراطیون سخت آمد که تاب تحمل آن را نداشتند و شروع به تهمت و افترا کردند.

  • اسماعیل حسین بر

انوشیروان ساسانی و نسل کشی بلوچها

سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۲۶ ب.ظ

در زمان حکومت ساسانیان  که برخی امپراطوری آنان را قدرتمندترین حکومت تاریخ ایران پس از کوروش کبیر می خوانند،بلوچها در منطقه ی «گیلان» و «برزکوه» یا البرزکوه کنونی ساکن بودند

  • اسماعیل حسین بر