بهاران

من به چشم های بی قرار تو قول می دهم،ریشه های ما به آب و شاخه های ما به آفتاب می رسد...ما دوباره سبز می شویم.

بهاران

من به چشم های بی قرار تو قول می دهم،ریشه های ما به آب و شاخه های ما به آفتاب می رسد...ما دوباره سبز می شویم.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

هاشمی:هیچگاه تن به انحصار نمی دهیم

پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۲:۱۴ ق.ظ

اولین همایش چشم انداز توسعه استان سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر وامید

همایشی که جهت بررسی برنامه های دولت تدبیر  و امید برای توسعه استان در طی یک سال گذشته از روی کار آمدن نماینده دولت در استان،جناب علی اوسط هاشمی در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.همایش به همت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه سیستان و بلوچستان و انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام برگزار شده بود.

در ابتدای مراسم هنگام ورود استاندار دانشجویان شعارهایی همچون"صل علی محمد یار روحانی آمد" و "یک سال گذشته رئیس عوض نگشته" سر دادند که اشاره به رئیس دانشگاه بود که از مهره های برجای مانده دولت کریمه احمدی نژاد است. پس از آن کلیپی از سخنان چندروز پیش رئیس جمهور در خصوص مبارزه با فساد پخش شد که اشاره کردند تجمیع قدرت باعث فساد خواهد شد.سپس مجری مراسم پس از محکوم کردن حمله تروریستی چند روز پیش پاکستان،از معاونت فرهنگی دانشگاه انتقاد کردند که اجازه نصب بنر و تبلیغات برای مراسم را به مسئولین برگزاری ندادند.

آقای هاشمی در ابتدای مراسم در پاسخ به شعارهای دانشجویان اکثرا اصلاح طلب گفتند:من به عنوان نماینده دولت و ملت در این مراسم حضور پیدا کردم و اینکه هیچ کس حق ندارد فضای عمومی را که به نام دولت اعتدال است به نام جریان خاصی ثبت کند،هرچند گرایش دارم ولی وقتی در موقعیت خدمت قرار دارم در خدمت همه مردم از همه جریان ها هستم.و اگر قرار باشد با مسئولین هم حزبی برخورد کنیم اوج تنگ نظری است.

ایشان با تاکید بر نگاه معتدلانه و تحمل نظرات مخالف گفتند که:مخالف هم حق دارد و به برکت روح پیامبر عظیم الشان بر نوع نگاهمان بیاموزیم که به درستی در مقام والای انسانیت باشیم،نمی شود که ادعای مسلمانی کرد و شمشیر را از رو بست.

در حاشیه سخنان استاندار یکی از مسئولین بسیج دانشگاه برگه هایی حاوی سئوالات تفرقه افکنانه و افراط گرایانه که استاندار را به جرایانات سال 88 مرتبط ساخته بودند پخش کردند که با ورود انتظامات مراسم جمع شدند.پس از آن یکی از دانشجویان تندروی حاظر شروع به فحاشی علیه مسئولین انتظامات کرد.

سپس یکی از حضار سوالی در خصوص برنامه های علمی،اقتصادی استاندار پرسیدند.

استاندار در پاسخ فرمودند:اولین نگاه ما توسعه انسانی است و برنامه نگری با پژوهش محوری است.هدف ما این است که جایگاه استان را به موقعیتی ارتقا بدهیم که در سطح ملی نقش ارائه کند.

ایشان در ادامه گفتند که در دولت قبل برنامه گریزی بسیار بود و ما به دنبال برنامه نگری هستیم.و نگاه ما فرامنطقه ای و ملی است.ایشان همچنین فرمودند که یکی از اهداف اصلی اشان فعال کردن NGO  است و مشاور ویژ های در خصوص این سازمان های مردم نهاد دارند و از مردم و دانشجویان برای ایجاد این سازمان ها درخواست کردند.ایشان همچنین به پررنگ کردن نقش احزاب در استان اشاره کردند.

سپس یکی از دانشجویان گفتند که در استان بازار عده ای که منافعشان در شرارت ها و ناامنی ها بود کساد شده و اینجا حق ناحق است و ناحق منصب دار،اشاره به برخی نمایندگان تندرو منطقه در مجلس کردندو از تبعیض ها و بی عدالتی های فراوان موجود در منطقه گله کردند و در پایان سخنانشون دوباره اشاره ای به رئیس دانشگاه کردند و گفتند که کمترین تغییر و تحولات در این دانشگاه بوده و خواستار تغییر رئیس دانشگاه شدند.

استاندار هم در پاسخ فرمودد که ارزیابی من از فضای عمومی موجود در جامعه به لحاظ هشت سال گذشته مثبت است و گفتند که سیاست من اعتدال و دوری از افراط و تفریط است.

ایشان همچنین با اشاره به وضع هشت سال گدشته گفتند که خانه ملت را فراموش نکنید که رئیس دولت با رئیس مجلس چه رفتاری کرد و ما اکنون همگرایی قوای سه گانه را شاهدیم.

ایشان در ادامه ایراد کردند که نقد بسیار است اما قبول کنیم که در یک مسیر هم اندیشی قرار گرفتیم البته با قبول تکثر و آرای مختلف. و فرمودند: بودن بر قدرت به هر قیمتی، بی قیمتی است؛ بیاییم چهار سال متفاوت را با هم باشیم برای آنچه با هم می اندیشیم و آنچه دغدغه عمومی است.

سوالی در خصوص انسداد مرزها /رسیده شد که استاندار فرمودند که با انسداد مرزها روبرو هستیم اما این به معنای بسته شدن همه راه ها نیست و در جهت ایجاد چند بازارچه مرزی و مسیرهایی برای عبور و مرور هستیم

ایشان فرمودند که روزانه 3 میلیون لیتر سوخت از مرزهای استان قاچاق می شود که چیزی حدود سه برابر بودجه استان است. ایشان از طرح هایی همچون ایجاد جایگاه های عرضه سوخت در همه بازارچه ها با قیمتی پایین تر از خلیج فارس و همچنین طرح هایی برای تامین گوشت کشور اسم بردند که حدود 11 هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.و البته فرمودند: در مقابل جریانی که بخواهد همه چیز را به نفع خویش مصادره کند می ایستیم و سعی داریم تا طرح ها مومی باشد و منافعش به عموم مردم برسد.

در ادامه دبیر انجمن اسلامی دانشجویان پیروی خط امام روی صن آمد و از مسئولین دانشگاه انتقاد کرد.

ایشان گفتند که نگاه خودی و غیر خودی در مسئولین دانشگاه وجود دارد و به دلیل تغییر نکردن مسئولین دانشگاه هنوز نگاه تک قطبی و احمدی نژادی بر دانشگاه حاکم است. و گفتند که زمان فرصت دادن به تیم دکتر رضوانی(رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان) به پایان رسیده است.خواستار تشکیل کمیته ای از سوی استاندار برای بررسی هزینه های مالی و فساد های مالی دانشگاه شدند و همچنین از اینکه به انجمن اسلامی اجازه هیج گونه فعالیتی داده نمی شود و هزینه ای در اختیار آنان برای اجرای مراسمات و دعوت از مهمانان مورد نظرشان داده نمی شود انتقاد کردند و باز هم خواهان برکناری رئیس دانشگاه شدند.

استاندار هم در پاسخ به ایشان فرمودند که با گزارشات ایشان آقای رضوانی باید پاسخگو باشد و گفتند که اکنون باید صبر کنیم تا وزیر علوم مستقر شود و فعلا باید تحمل کنیم.

در پایان یکی از مسئولین بسیج دانشگاه پشت میکروفن رفت که با "هووو" حاضران همراه بود در این بین استاندار هم با تدکر به جمع خواستار تحمل نظرات مخالف شد.  ایشان (دانشجوی بسیجی)انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام را تشکلی غیر قانونی خواند و از ردیس دانشگاه خواست تا اجازه ورود به آنها ندهد.

در ادامه با طرح سوالی از استاندار از ایشان پرسیدند که نسبت خود را با فتنه گران مشخص کنید و اینکه هرچه گشتیم از شما عکسی در تظاهرات 9 دی ندیدیم و این در شان یک مقام دولت نیست که در مراسمات 9 دی حضور نداشته باشد و خواستار تدارک مراسماتی ویژه در 9 دی شد که با "هووووو" دانشجویان حاضر روبرو شد.

استاندار هم فرمودند: با پیش کشیدن همچین مسائلی وقت و هزینه ملت را به هدر ندهیم.

در پایان استاندار با پوزش از حضار گفتند که سفیر هندوستان در فرودگاه منتظر ایشان هستند و ایشان برای حفظ اخلاق دیپلماسی باید جلسه را ترک کنند.

اسماعیل حسین بر

27 آذر 1393

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی