بهاران

من به چشم های بی قرار تو قول می دهم،ریشه های ما به آب و شاخه های ما به آفتاب می رسد...ما دوباره سبز می شویم.

بهاران

من به چشم های بی قرار تو قول می دهم،ریشه های ما به آب و شاخه های ما به آفتاب می رسد...ما دوباره سبز می شویم.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

کودکان کار در بلوچستان

جمعه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۳۲ ب.ظ

کودکان بلوچستان در غفلت مسئولین می سوزند

اینجا ایران است.یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان ،کشوری که رتبه اول ذخایر گاز جهان و رتبه دوم ذخایر نفتی جهان را دارد.کشوری که جزء برترین کشورها از ذخایر معدنی جهان است.

اما در کشوری که روی ثروتی بی انتها قرار دارد و حاکمانش بر تخت های مجلل تکیه زده اند کودکانی وجود دارد که برای مخارج روزانه ی خود مجبور به کارهایی هستند که خارج از توان آنهاست.

و اینجا بلوچستان ایران است استانی که با وجود داشتن سرمایه های عظیم و فرصت های اقتصادی بی بدیل اقتصادی عنوان محروم ترین استان کشور را یدک میکشد.منطقه ای که به علت تبعیض های هدفدار و خارج از انصاف دولتمردان ایران مردمانش سال های سال است با فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند.فقری که کودکان پایینتر از سن قانونی را وادار به کارهای سخت و دشوار می کند.سالانه چندین تن از این کودکان زیر فشار کار جان خود را از دست می دهند.اما هیچ سازمانی در ایران متولی آنها نیست.از آنجایی که برخی از این کودکان به دنبال جمع آوری پسماندهای غذایی هستندو به علت تماس زیاد آنها با زباله های خانگی و گاه زباله های عفونی بیمارستان ها احتمال ابتلای این کودکان به انواع بیماری های عفونی و مزمن وجود دارد و احتمال انتشار این بیماری ها را درجامعه زیاد می کند.

این در حالی است که هیچ یک از نهاد های دولتی و غیر دولتی و حتی سازمان های بین المللی هیچ واکنشی به این هجمه ی کودکان کار و کودک آزاری در منطقه بلوچستان نشان نمی دهند.

درحالی که بلوچستان رتبه نخست امارهای بی کاری در کشور را دارد هیچ برنامه ای برای اشتغال زایی و استفاده از فرصت های اقتصادی و تجاری منطقه وجود ندارد.

 

اسماعیل حسین بر

12/اردیبهشت/1393

 

  • اسماعیل حسین بر

کودکان کار در بلوچستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی